А2 - колісні та гусеничні трактори потужністю понад 73,5 кВт (понад 100 к.с.), в т.ч. в агрегатах із відповідними с.г. машинами


Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати: способи і особливості виконання сільськогосподарських та інших робіт машинно-тракторними агрегатами відповідно до  вимог агротехніки й агротехнології; експлуатаційні регулювання тракторів, сільськогосподарських та інших машин, що агрегатуються з тракторами цієї категорії; будову,  принцип дії, вимоги до комплектування машинно-тракторних агрегатів для виконання механізованих робіт; ознаки та причини основних несправностей тракторів, сільськогосподарських та інших машин і способи їх усунення; системи технічного обслуговування та ремонту тракторів, сільськогосподарських та інших машин; правила дорожнього руху та перевезення вантажів; способи виконання слюсарних робіт під час експлуатації, технічного обслуговування і ремонту тракторів, сільськогосподарських та інших машин; технологічні регулювання сільськогосподарських та інших машин, що агрегатуються з тракторами цієї потужності.


Мета вивчення дисципліни "Комплексна система технічного обслуговування (ТО) і ремонту сільськогосподарської техніки" полягає в тому, щоб надати студентам знання та навички для організації, планування, виконання технічного обслуговування та ремонту сільськогосподарської техніки з метою забезпечення її безперебійної роботи, ефективності та тривалого використання в умовах сучасного сільського господарства.

Основні завдання та цілі дисципліни:

  1. Ознайомлення з принципами організації технічного обслуговування та ремонту техніки:

  2. Забезпечення ефективного використання сільськогосподарської техніки:

  3. Навчання розробці та впровадженню планів технічного обслуговування і ремонту:

  4. Розвиток навичок діагностики та ремонту сільськогосподарської техніки:

  5. Формування навичок у виборі необхідних матеріалів і запасних частин:

  6. Підвищення знань у сфері економічної ефективності технічного обслуговування:

  7. Забезпечення безпеки при роботі з технікою:

  8. Ознайомлення з сучасними тенденціями та інноваціями в галузі технічного обслуговування:

Метою вивчення предмету агрономія чи агротехнологія є дослідження та освоєння технологічних процесів, пов'язаних з вирощуванням сільськогосподарських культур, їх обробітком, збиранням і переробкою, а також збереженням родючості ґрунтів і сталим розвитком аграрного виробництва. Це охоплює вивчення методів підвищення врожайності, використання ресурсів і оптимізації процесів на кожному етапі агротехнічного циклу.
Основні аспекти мети вивчення агротехнології:
1. Оптимізація технологічних процесів: вивчення та впровадження інновацій у сільському господарстві для зменшення витрат і підвищення ефективності виробництва.
2. Збереження природних ресурсів: пошук шляхів для ефективного використання ґрунтів, водних і енергетичних ресурсів без шкоди для навколишнього середовища.
3. Підвищення врожайності та якості продукції: аналіз агротехнічних методів для збільшення продуктивності сільськогосподарських культур, поліпшення їх якості та збереження екологічної безпеки.
4. Інновації та автоматизація в агросекторі: освоєння сучасних технологій, таких як точне землеробство, автоматизація процесів, роботизація і застосування дронів для моніторингу і збирання врожаю.
Устойчивий розвиток агрономії: розвиток екологічно чистих і економічно вигідних методів землеробства.
Загалом, мета вивчення агротехнології — це підвищення ефективності сільського господарства через науково обґрунтовані методи та інновації, сприяння сталому розвитку та задоволення потреб суспільства в їжі й інших сільськогосподарських продуктах.

Мета вивчення предмету "Основи безпеки руху" – формування у здобувачів освіти знань, умінь і навичок, необхідних для забезпечення безпеки дорожнього руху, запобігання аварійним ситуаціям, зниження рівня дорожньо-транспортного травматизму та дотримання правил дорожнього руху.


Мета вивчення інформаційних технологій для тракториста-машиніста полягає у забезпеченні ефективного використання сучасних технологічних засобів для підвищення продуктивності, безпеки та зниження витрат при експлуатації сільськогосподарської техніки. Оволодіння інформаційними технологіями дає можливість оптимізувати управління технікою, підвищити точність виконання робіт та забезпечити контроль за станом техніки.

Основні цілі та завдання вивчення інформаційних технологій для тракториста-машиніста:
- Оволодіння сучасними інформаційними технологіями
- Підвищення ефективності та точності виконання робіт
- Контроль за технічним станом техніки
- Зменшення витрат і підвищення екологічної безпеки
- Забезпечення безпеки при роботі з технікою
- Навчання роботі з програмами обліку та звітності
- Підготовка до використання новітніх технологій в аграрному секторі:

Метою викладання навчальної дисципліни "Основи галузевої економіки та підприємництва" є формування у здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти знань, вмінь та навичок, необхідних для формування в здобувачів економічного мислення та розвинути хист до підприємництва.

Метою вивчення дисципліни є формування у студентів базових знань про правові основи суспільства, правову систему, законодавство та основи правозастосування.

Основні завдання курсу:

  • Ознайомлення з поняттям права, його функціями та роллю в суспільстві.
  • Вивчення основних галузей права (конституційного, цивільного, кримінального, адміністративного тощо).
  • Формування правової культури та правосвідомості.
  • Ознайомлення з механізмами захисту прав і свобод людини.
  • Розвиток умінь аналізувати правові ситуації та приймати обґрунтовані юридичні рішення.

Мета вивчення предмету "Охорона праці" полягає в підготовці фахівців, які будуть здатні забезпечити безпеку і здоров'я працівників на робочих місцях, попереджати нещасні випадки, професійні захворювання та аварії. Зокрема, основними цілями є: вивчення законодавчих, нормативно-правових актів і стандартів, що регулюють охорону праці в Україні; уміння правильно оцінювати потенційні небезпеки на робочому місці і впроваджувати заходи для їх зниження чи усунення; знання щодо проектування робочих місць, оснащення робочих зон; розуміння принципів та заходів щодо попередження нещасних випадків, організації надання домедичної допомоги, проведення евакуаційних заходів у разі аварій; формування культури безпеки на виробництві через активну участь усіх працівників.

Мета вивчення предмету «Правила дорожнього руху»:

- Забезпечення безпеки дорожнього руху
- Формування відповідального ставлення до безпеки на дорогах
- Підвищення правової грамотності
- Виховання дисциплінованих учасників руху
- Підготовка водіїв транспортних засобів
- Поліпшення організації дорожнього руху
- Зниження впливу людського фактору на аварійність

Дисципліна „Сільськогосподарські машини” є невід'ємним складником формування професійної компетентності здобувачів. Програма дисципліни передбачає комплексне вивчення питань механізації сільськогосподарського виробництва.
Задачі дисципліни: дати знання з теорії робочих процесів і технологічної наладки сільськогосподарських машин, що необхідні для їх високоефективного використання в агропромисловому виробництві, проведення попереднього налагодження, усунення дрібних несправностей; навчити повноцінно експлуатувати сільскогосподарську техніку для вирощування рослинної продукції.
Мета вивчення дисципліни - «Трактори» - дати слухачам необхідні теоретичні знання про будову й роботу основних вузлів і і механізмів тракторів, автомобілів, які використовуються в сільськогосподарському виробництві, допомогти набути практичних навичок і вмінь у їх розбирання, складанні,підготовці до роботи,
виявленні неполадок, а також регулюванні.
Основні завдання навчальної дисципліни - При вивченні навчальної дисципліни необхідно звертати увагу на будову, роботу вузлів і механізмів, причини, які викликають несправності і передчасне спрацювання машин,
способи і засоби їх усунення, значення своєчасного проведення технічного обслуговування і діагностування машин, їх вплив на довговічність роботи
сільськогосподарської техніки.