Перейти до головного вмісту
е-освіта ДЦЗ
  • На головну
  • Більше
Українська ‎(uk)‎
Українська ‎(uk)‎ English ‎(en)‎
Наразі ви використовуєте гостьовий доступ
Увійти
На головну
  1. РобРРО
  2. Урок №9. Лабораторно – практичне заняття № 4.

Урок №9. Лабораторно – практичне заняття № 4.

Умови завершення
Початок приймання: четвер 23 травня 2024 00:00 AM
Термін спливає: четвер 30 травня 2024 00:00 AM

Урок 9: Виконання операції відмови від будь-якої покупки в межах незакінченого чека на ЕККА «Екселліо DМР-55 В», «Екселліо 55В».

Мета: Навчитись виконувати операції відмови від будь-якої покупки в межах незакінченого чека  на різних видах ЕККА.

 

Матеріально технічне забезпечення:

1       Касові стрічки.

2       Робочий зошит.

3       Прилади та інвентар, необхідні для підготовки ЕККА різних типів до роботи.

4       ЕККА «Екселліо DМР-55 В» «Екселліо 55В».

Під час роботи на ЕККА необхідно:

♦      дотримуватись чистоти на робочому місці, не допускати загромадження робочого місця сторонніми предметами;

♦      не працювати на касових апаратах, будова і порядок роботи на яких вам не відомі та робота на яких вам не доручена;

♦      працювати на ЕККА необхідно сухими руками, не допускати попадання вологи на клавіатуру, всередину ЕККА та блока живлення;

♦      під час роботи на касовому апараті потрібно дотримуватись встановленої для даної моделі ЕККА послідовності виконання операцій; виконувані операції повинні бути доведені до завершення і тільки потім можливий перехід до виконання інших операцій чи перехід до іншого виду робіт;

♦      під час виконання операцій з продажу товарів, отримання звітів потрібно контролювати правильність виконання операцій та інформації по індикатору. У випадку виявлення помилок до завершення виконання операції - натиснути клавішу корекції "С" і повторити виконання операції спочатку; якщо виявлена помилка під час продажу товару після його реєстрації, але ще до завершення оформлення чека, потрібно виконати операцію: "анулювання" реєстрації і повторити виконання операції з продажу даного товару чи завершити оформлення чека;

♦      у разі раптової зупинки ЕККА під час роботи слід з'ясувати причину по умовному сигналу на індикаторі; по можливості усунути причину блокування самостійно (наприклад, заправити чекову стрічку) і продовжити роботу. Якщо самостійне усунення неполадок неможливе, то про це слід інформувати адміністрацію, яка повинна повідомити ДПІ та сервісний центр про вихід ЕККА з ладу;

♦      у разі виявлення на корпусі ЕККА електро-напруги слід негайно закінчити роботу та вимкнути його з електромережі; самостійне усунення неполадок у такому випадку категорично заборонене; про даний факт потрібно терміново повідомити представника адміністрації торговельного підприємства і не приступати до роботи до повного усунення неполадок;

♦        потрібно неухильно дотримуватись правил електробезпеки: не торкатись незахищених струмопровідних частин (неізольованих електродротів, відкритих розеток, несправних електровилок);

♦  при незначних перервах в роботі - не залишати ввімкнений ЕККА без нагляду, а вимикати його спочатку ключем, а потім вимикачем, який знаходиться на корпусі (якщо він наявний на


конкретній моделі ЕККА), якщо ж вимикач відсутній – вийняти вилку шнура живлення з електророзетки.

Нестандартні ситуації при обслуговуванні покупців на касі

Приклад конфліктної ситуації

Дії касира

 

 

Покупець просить касира підказати термін реалізації на кілька найменувань товару поспіль.

Доброзичливо привітати покупця:

-   Вітаю.

-   Слухаю Вас.

Ввічливо і чемно пояснити і показати (де саме вказаний на товарі) термін реалізації даних товарів. Після позитивного вирішення ситуації, звернутися до покупця з фразою:

-   Якщо Вам знадобиться ще інформація, завжди раді Вам допомогти.

 

 

 

 

Покупець просить касира показати місце розташування в торговому залі товару який його цікавить.

Доброзичливо привітати покупця:

-   Добрий день.

-   Слухаю вас.

Ввічливо і коректно просить покупця почекати, кличе продавця торгівельного залу, який проведе покупця до місця розташування даного товару.

Продавець ввічливо і чемно показує, де саме розташований товар.

Після позитивного вирішення ситуації, звернутися до покупця з фразою:

-   Якщо Вам знадобиться ще інформація, завжди раді Вам допомогти.

 

 

 

 

 

Покупець випадково пошкодив упаковку товару або розбив якийсь товар.

Попередити про цей інцидент охоронця. Дії охоронця:

Доброзичливо привітати покупця:

- Добрий день.

Ввічливо і коректно попросити покупця пройти на касу і сплатити пошкоджений товар.

У разі відмови покупця оплатити пошкоджений товар, попередити про факт бою адміністратора, в разі необхідності збирання, викликати в зал прибиральницю. Не допускаючи нечемного відношення до покупця, не проявляючи роздратування: спокійним і доброзичливим тоном, попросити покупця бути більш уважним при

пересуванні в торговому залі.

Касир почав сканувати товар, але покупець просить касира почекати з оплатою товару, так як він хоче ще повернутися в торговий зал, тому що забув ще дещо купити.

Касир застосовує функцію «зберегти чек», продовжує обслуговувати інших покупців. Повернувшогося покупця обслуговує поза чергою.

Покупець відмовляється оплатити від скановану покупку, мотивуючи відсутністю потрібної грошової суми.

Касир зобов'язаний чемно, не проявляючи занепокоєння і роздратування, запропонувати покупцеві анулювати одну або кілька позицій товару в чеку (за особистим вибором покупця). Для проведення ануляції продавець кличе охоронця або адміністратора. (Розпорядження №

121 Про скасування чеків)


 

 

 

Покупець відмовляється від будь- якого товару, після того як касир видав покупцеві чек і здачу.

Якщо покупець відмовляється від покупки з яких- небудь причин, з вимогою повернути сплачені ним гроші, законодавством передбачено повернення коштів покупцю виключно з каси, тобто РРО. Касир чемно і коректно просить покупця почекати кілька хвилин.

Через охоронця перед касової зони касир викликає на касу адміністратора магазина, який повертає суму, зазначену в чеку, попередньо перевіривши товар.

 

Покупець, після того як придбав покупку і вийшов з магазину, повертається через 10-15 хвилин і звертається до охоронця з заявою, що касир помилився і недодав йому

10 гривень здачі.

Касир кличе адміністратора. Адміністратор знімає Х-звіт та веде касира в підсобне приміщення, де касир перераховує касу в присутності покупця і охоронця. Якщо сума грошових коштів перевищує суму, зазначену в Х-звіті, покупцеві повертається сума грошей і касир приносить свої вибачення.

 

 

Покупець розплачується старою або рваною купюрою за товар.

Касир чемно просить у покупця іншу купюру. Якщо покупець каже, що це теж гроші і такі купюри приймають в будь-якому банку і т. д., Касир приймає стару купюру згідно Розпорядження №33 Про обмін непридатних до обігу платіжних банкнот або ж проводиться ануляція (Розпорядження № 121 Про скасування

чеків).

Касир вітається, покупець відповідає грубістю (можливо, він

вже вдруге сьогодні заходить в магазин).

Головне для касира в даній ситуації - не звертати уваги на грубість покупця, і, тим більше, не сприймати цю грубість як особисту образу.

Хід роботи

Завдання №1:Перелічить основні причини застосування операції «Ануляція товарів».

1.                                                                                                                                     

2._______________________________________________________________

3._______________________________________________________________

4._______________________________________________________________

 

 

Завдання №2 Напишіть алгоритмі різних видів ануляції товарів на ЕККА «Екселліо DМР-55 В», «Екселліо 55В»:

 

1)  ануляція останньої позиції у чеку:

2)  ануляція товару у середині чека:  

3)  ануляція всього чеку:  

 

 

Завдання №3 Виконайте практичне завдання на ЕККА «Екселліо DМР-55 В», «Екселліо 55В».

 

1.    Підготуйте ЕККА до роботи:

1)    заправте чекову та контрольну стрічки у друкуючий пристрій;

2)    отримайте два нульові чеки;


3)    роздрукуйте денний звіт;

4)    зареєструйте розмінні гроші в сумі 500 грн. 00 коп.

2.   За допомогою таблиці кодів зареєструйте 7 чеків з визначенням решти :        1 чек - 3 поодинокі товари;

2чек - 4 товари на кількість;

                           3чек - 5 товарів на вагу (метраж);

                           4чек - чек збірної покупки (6 позицій)- анулювати останню позицію у чеку;

5чек - чек збірної покупки (8 позицій)- анулювати першу та третю позицію у чеку; 6 чек - чек збірної покупки (6 позицій)- анулювати другу та п’яту позицію у чеку; 7 чек - чек збірної покупки (4 позицій)- анулювати весь чек.

 

Контрольні запитання

1.     Хто допускається до самостійної експлуатації РРО?

2.     Яких вимог безпеки необхідно дотримуватись під час роботи на РРО?

3.     У чому полягає візуальний контроль ЕККА?


Платформу створено за сприяння Програми розвитку ООН в Україні в межах Програми із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Уряду Німеччини через Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH