Перейти до головного вмісту
е-освіта ДЦЗ
  • На головну
  • Більше
Українська ‎(uk)‎
Українська ‎(uk)‎ English ‎(en)‎
Наразі ви використовуєте гостьовий доступ
Увійти
На головну
  1. РобРРО
  2. Урок 13. Лабораторно – практичне заняття № 8.

Урок 13. Лабораторно – практичне заняття № 8.

Умови завершення
Початок приймання: четвер 23 травня 2024 00:00 AM
Термін спливає: четвер 30 травня 2024 00:00 AM

Урок 13: Виконання операції відмови від будь-якої покупки в межах незакінченого чека на ЕККА MINI- Т400МЕ.

Мета:    Навчитись    виконувати    операції   відмови    від    будь-якої       покупки       в                      межах незакінченого чека  на ЕККА MINI- Т400МЕ.

 

Матеріально технічне забезпечення:

1. Касові стрічки.

2. Робочий зошит.

3. Прилади та інвентар, необхідні для підготовки ЕККА MINI- Т400МЕ до роботи.

4. ЕККА MINI- Т400МЕ.

Під час роботи на ЕККА MINI- Т400МЕ необхідно:

♦      дотримуватись чистоти на робочому місці, не допускати загромадження робочого місця сторонніми предметами;

♦      не працювати на касових апаратах, будова і порядок роботи на яких вам не відомі та робота на яких вам не доручена;

♦      працювати на ЕККА необхідно сухими руками, не допускати попадання вологи на клавіатуру, всередину ЕККА та блока живлення;

♦      під час роботи на касовому апараті потрібно дотримуватись встановленої для даної моделі ЕККА послідовності виконання операцій; виконувані операції повинні бути доведені до завершення і тільки потім можливий перехід до виконання інших операцій чи перехід до іншого виду робіт;

♦      під час виконання операцій з продажу товарів, отримання звітів потрібно контролювати правильність виконання операцій та інформації по індикатору. У випадку виявлення помилок до завершення виконання операції - натиснути клавішу корекції "С" і повторити виконання операції спочатку; якщо виявлена помилка під час продажу товару після його реєстрації, але ще до завершення оформлення чека, потрібно виконати операцію: "анулювання" реєстрації і повторити виконання операції з продажу даного товару чи завершити оформлення чека;

♦      у разі раптової зупинки ЕККА під час роботи слід з'ясувати причину по умовному сигналу на індикаторі; по можливості усунути причину блокування самостійно (наприклад, заправити чекову стрічку) і продовжити роботу. Якщо самостійне усунення неполадок неможливе, то про це слід інформувати викладача, який повинен повідомити сервісний центр про вихід ЕККА з ладу;

♦      у разі виявлення на корпусі ЕККА електронапруги слід негайно закінчити роботу та вимкнути його з електромережі; самостійне усунення неполадок у такому випадку категорично заборонене; про даний факт потрібно терміново повідомити викладача і не приступати до роботи до повного усунення неполадок;

♦    потрібно неухильно дотримуватись правил електробезпеки: не торкатись незахищених струмопровідних частин (неізольованих електродротів, відкритих розеток, несправних електровилок);

♦     при незначних перервах в роботі - не залишати ввімкнений ЕККА без нагляду.

Нестандартні ситуації при обслуговуванні покупців на касі

Приклад конфліктної ситуації

Дії касира

 

Відсканований товар пошкоджений з вини продавця.

Попросити вибачення у покупця, ввічливо попросити почекати деякий час і попросити допомоги у охоронця на перед касовій зоні, передати продавцеві, що знаходиться в залі, принести покупцеві ідентичний неушкоджений товар.

Покупець в пакетик склав кілька сирків. Касир, скануючи товар, вийняв його з пакетика і не склав назад.

Покупець обурений.

Вибачитися перед покупцем і допомогти скласти йому товар в пакетик. Надалі, складати товар у пакетик (касир витратить на це дію якийсь час, при цьому, заощадить пару хвилин на прибирання касової стрічки та сканера.

Покупець передумав брати товар, який приніс на касу. Касир чемно попросив його віднести товар на місце. покупець відмовляється.

Ввічливо попросити покупця надалі заздалегідь планувати свої покупки, і, під час перерви самостійно віднести товар на полицю.

 

У касира закінчилася стрічка в годину-пік. Покупці в черзі починають обурюватися.

Коли касир бачить кольорові сигнали на стрічці, що попереджають про те, що стрічка під кінець, він повинен сповістити покупців, що стоять в черзі, що через деякий час зробить технічну перерву на 2-3 хвилини для того, щоб замінити

стрічку в касовому апараті.

 

 

Покупця мучить спрага. Він, здійснюючи покупки в торговому залі, бере пляшку мінеральної води, відкриває і випиває її. На касу він приходить з порожньою пляшкою.

Покупець має право розпакувати товар в торговому залі. При цьому касир на касі повинен ввічливо попросити у покупця упаковку для сканування штрих-коду. Якщо покупець пошкодив упаковку і неможливо про сканувати штрих-код, через охоронця, просимо продавця, що знаходиться в торговому залі, принести та касу ідентичний товар.

У свою чергу, охоронець, який помітив покупця з розпакованим товаром, повинен проконтролювати його оплату.

 

Покупець стверджує, що в чеку є сума грошей, яка, на його думку, зайва.

Ваші дії.

Касир чемно просить покупця викласти весь придбаний товар і чек. Перевіряє товар за чеком, і, якщо виявляє помилку (наприклад один і той же товар пробитий 2 рази) касир кличе заступника керуючого, який здійснює повернення коштів.

У торговому залі дитина хапає не зважений банан і з'їдає його.

Касир, який помітив ситуацію, ввічливо просить батьків заплатити за середній по величині банан.


 

Покупець зі спиртними напоями підходить до каси. Касир не може визначити вік покупця.

Згідно Розпорядження 498-П від 11.06.08 р касир зобов'язаний ввічливо попросити у покупця при собі посвідчення особи, де вказана його дата народження. Якщо покупець відмовляється пред'явити документ, касир приносить свої вибачення за те, що змушений ініціювати

скасування чека.

Хід роботи

Завдання №1:Перелічить основні причини застосування операції «Ануляція товарів».

1.                                                                                                                                     


2._______________________________________________________________

_________________________________________________________________ 3._______________________________________________________________

_________________________________________________________________ 4._______________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

Завдання №2 Опишіть алгоритмі різних видів ануляції товарів на ЕККА MINI- Т400МЕ:

 

1) ануляція останньої позиції у чеку:

2) ануляція товару у середині чека:  

3) ануляція всього чеку  

 Завдання №3 Виконайте практичне завдання на ЕККА MINI- Т400МЕ:

1. Підготуйте ЕККА до роботи:

1) заправити чекову стрічку в друкувальний пристрій;

2) зареєструйте касира №1;

3) одержіть денний звіт;

4) виконайте операцію «службове внесення» в розмірі 400 грн

 2.   За допомогою таблиці кодів зареєструйте 7 чеків з визначенням решти : 

1 чек - 3 поодинокі товари;

2  чек - 4 товари на кількість;

3  чек - 5 товарів на вагу (метраж);

4  чек - чек збірної покупки (6 позицій)- анулювати останню позицію у чеку;

5  чек - чек збірної покупки (8 позицій)- анулювати першу та третю позицію у чеку; 6 чек - чек збірної покупки (6 позицій)- анулювати другу та п’яту позицію у чеку; 7 чек - чек збірної покупки (4 позицій)- анулювати весь чек.

Контрольні запитання:

1. Як необхідно поступити у тому випадку, коли неполадки неможливо усунути самостійно?

2. У який термін має бути виконаний ремонт РРО?

3. Чи допускаються в касі надлишок грошей? Якими тоді мають бути дії касира?


Платформу створено за сприяння Програми розвитку ООН в Україні в межах Програми із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Уряду Німеччини через Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH