Урок 1. Загальні відомості про штрихові коди. обладнання для роботи з штриховим кодом.
Урок №1. Технічні засоби штрихового кодування
Навчальні питання
1.Історія винаходу штрихових кодів.
2.Види штрихових кодів.
3.Виготовлення штрихових кодів.
4. Простір для творчості.
1.Історія винаходу штрихових кодів
Сучасні методи організації виробничих процесів передбачають максимальну автоматизацію обліку та контролю. Введення даних вручну з клавіатури забирає багато часу, крім того, існує велика ймовірність введення помилкових даних. Вирішити проблеми, пов'язані з ручним вводом даних допомагають штрихові коди.
Штриховий код являє собою послідовність штрихів та проміжків визначеного розміру, за допомогою яких кодуються цифри, букви та інші символи. Кожна цифра або буква в штриховому коді відображається комбінацією штрихів та проміжків за чітко визначеними правилами. Закодовану в штриховому коді інформацію можна автоматично зчитати за допомогою спеціальних пристроїв – сканерів штрихового коду. Під час зчитування сканер вимірює світло, відбите від темних та світлих ділянок штрихового коду.
У незрозумілих людському оку малюнках зашифрована цілком зрозуміла для комп’ютерів інформація. Вона зчитується сканером і «перетворюється» в країну походження (виробника чи продавця) продукції, завод-виробник, код товару, та ще й перевіряється на правильність зчитування штрих-коду. Штриховий код - чудовий винахід, що дає необхідну інформацію про кожен товар як професіоналам, так і споживачам.
Споживчий ринок товарів і послуг є найбільшою сферою високорентабельного використання технологій штрихового кодування.
У світі нині існує і використовується багато різних систем штрихового кодування, які умовно можна розподілити на:
– системи, що використовуються в торгівлі;
– системи, що використовуються в інших видах діяльності людини.
Системи, що застосовуються в торгівлі, використовуються тільки для ідентифікації товарів.
Історично склалося так, що в торгівлі найбільш часто використовується код EAN / UPC. Спочатку була розроблена американська система UPC, що містить в собі для кодування товару 12 цифр, і вона знайшла таку популярність, що на неї звернули увагу і Європейські країни. На жаль, весь діапазон чисел був зайнятий для кодування товарів США і Канади. Перед розробниками європейського кодування EAN-13 встала серйозна задача розширити діапазон кодів і зробити незалежну від США систему реєстрації, забезпечивши максимальну сумісність з кодуванням UPC. В результаті був знайдений спосіб кодування 13-ої цифри, першої за рахунком (вона зазвичай вказується арабською цифрою зліва від штрих-коду) за допомогою 12 цифрових шаблонів, так само як і в UPC. При цьому в кодуванні EAN-13 вдалося зберегти сумісність, а UPC став підмножиною кодування EAN-13 з першою цифрою 0. Таким чином: кодування EAN-13 змогло стати незалежною. Для європейського товару не потрібно було вводити додаткових полів, а кодування американського товару не вимагала ніяких змін.
Залежно від застосування існує три групи товарних кодів EAN:
– міжнародні; – національні; – локальні.
Особливістю системи штрих-кодування EAN є можливість співпраці з величезною кількістю країн світу, на сьогоднішній день, в цю міжнародну асоціацію вступило понад 100 держав і сотні тисяч підприємств.