1. Економічний зміст і функції ціни

Ціна - це грошовий вираз вартості товару, тобто кількість грошей, що сплачується або одержується за одиницю товару або послуги.

Ціна відображає споживчі властивості товару, купівельну спроможність грошової одиниці, ступінь конкуренції, рівень державного контролю, тощо.

В умовах ринкової економіки ціна виконує наступні функції:

1) обліково-аналітична - забезпечує облік результатів господарювання та їх прогнозування;

2) стимулююча - сприяє раціональному використанню обмежених ресурсів, науково-технічному прогресу, оновленню асортименту;

3) розподільча - впливає на розподіл ресурсів, доходів та фінансів у суспільстві;

4) регулююча - здійснюється збалансування між окремими виробництвами, попитом і пропозицією.

Ціна на будь-який товар складається з окремих елементів, основними з яких є собівартість та прибуток - їх наявність у ціні є обов’язковою. Крім того до складу ціни можуть входити:

- податок на додану вартість;

- акцизний збір;

- націнки постачальницько-збутових організацій;

- торгівельні надбавки.